intranet

Aktualizacja dokumentów na platformie OnkoSys

Szanowni Państwo,

Informujemy o publikacji na stronie intranetowej w zakładce ZSZ (ISO) oraz na portalu OnkoSys zaktualizowanego Zakładowego Planu Postępowania Awaryjnego (w przypadku zdarzeń radiacyjnych) w NIO-PIB:

PR16_K5_W4_Zakładowy Plan Postępowania Awaryjnego (w przypadku zdarzeń radiacyjnych)
PR16_K5_Z1_W7_Rodzaj działalności związanej z narażeniem, numery zezwoleń
PR16_K5_Z1A_Inspektor Ochrony Radiologicznej NIO-PIB
PR16_K5_Z3-1_W4_Procedury postępowania awaryjnego - Zakład Radiologii I / Blok Operacyjny / Oddział Kliniczny Anestezjologii i Intensywnej Terapii
PR16_K5_Z3-2_W4_Procedury postępowania awaryjnego - Zakład Radiologii II przy ul. Wawelskiej 15
PR16_K5_Z3-3_W4_Procedury postępowania awaryjnego - Klinika Gastroenterologii Onkologicznej
PR16_K5_Z3-4_W4_Procedury postępowania awaryjnego - Zakład Profilaktyki Nowotworów - Poradnia Profilaktyki Chorób Piersi
PR16_K5_Z3-5_W4_Procedury postępowania awaryjnego - Zakład Radioterapii I

Komunikat – palenie papierosów

Szanowni Państwo,

Po raz kolejny przypominam o obowiązującym na terenie NIO-PIB  bezwzględnym zakazie palenia wyrobów tytoniowych, w tym palenia nowatorskich wyrobów tytoniowych oraz papierosów elektronicznych  - §16 Regulaminu pracy NIO-PIB (dalej: Rp).

Mając na uwadze postanowienia §65 Rp wobec pracownika nieprzestrzegającego postanowień Regulaminu pracy pracodawca może zastosować karę upomnienia lub karę nagany.

Nowe kolory worków na odpady segregowane i zmieszane

Szanowni Państwo,

Przypominamy o wprowadzeniu nowych kolorów worków na odpady segregowane i odpady zmieszane wytwarzane na terenie NIO-PIB:

  • plastik i metal – worek koloru FIOLETOWEGO
  • szkło – worek koloru BIAŁEGO
  • papier – worek koloru NIEBIESKIEGO
  • odpady zmieszane – worek koloru CZARNEGO

Kolorystyka worków różni się od kolorystyki stosowanej w gospodarstwach domowych. Jest to podyktowane specyfiką miejsca wytwarzania odpadów (Instytut) oraz koniecznością spełnienia wymagań prawnych (np. kolor żółty w zakładach opieki zdrowotnej zarezerwowany jest na odpady medyczne - niebezpieczne inne niż zakaźne, takie jak odpady powstałe w wyniku stosowania leków cytostatycznych, odczynników chemicznych, itp.).

Odpady chemiczne

Dział Bezpieczeństwa Pracy i Nadzoru Środowiskowego przypomina o zasadach gospodarki odpadami chemicznymi zgodnie z instrukcją PR2_P5.W5_IR2_W2_Postępowanie z odpadami medycznymi, w myśl której odpady oznaczone kodem 18 01 06* - chemikalia, w tym odczynniki chemiczne zawierające substancje niebezpieczne:

  1. gromadzi się w kanistrach/pojemnikach w żółtym worku lub żółtym, jednorazowym pojemniku,
  2. worek/pojemnik przekazuje się pracownikowi Sekcji ds. Gospodarczych,
  3. przed przekazaniem ww. odpadów zarówno pojemnik jak i worek należy oznaczyć naklejką W5_IR2.W2_F2_W1 „Chemikalia” (na naklejce wpisuje się kod odpadu, nazwę komórki organizacyjnej, datę i godzinę otwarcia oraz datę i godzinę zamknięcia pojemnika lub worka z odpadami),
  4. podczas przekazywania odpadów należy wypełnić:

Postępowanie z odpadami medycznymi

Szanowni Państwo,

Po raz kolejny przypominamy, że w NIO-PIB szczegółowe zasady gospodarki odpadami medycznymi zostały opisane w instrukcji PR2_P5.W5_IR2_W2_Postępowanie z odpadami medycznymi, w myśl której:

  1. Odpady medyczne zbiera się w miejscu ich wytworzenia.
  2. Wszystkie worki i pojemniki na odpady, w zależności od rodzaju odpadu, muszą być oznakowane naklejkami obowiązującymi w NIO-PIB:
  • „ODPADY MEDYCZNE” – formularz PR2_P5.W5_IR2.W2_F1_W1,
  • „CHEMIKALIA”formularz PR2_P5.W5_IR2.W2_F2_W1.

Wszystkie pola naklejki należy wypełniać CZYTELNIE.

Potwierdzenie zapoznania pracowników z kartami charakterystyki substancji niebezpiecznych

Szanowni Państwo,

Przypominam, że użytkownicy stosujący substancje niebezpieczne są zobowiązani do posiadania aktualnych kart charakterystyki sporządzonych w języku polskim.

Zgodnie z postanowieniami rozporządzenia UE „REACH” został zmieniony wzór karty charakterystyki substancji niebezpiecznej. Przyjmuje się, że karty charakterystyki opracowane przed czerwcem 2020 r. zawierają nieaktualne zapisy.

W przypadku posiadania w swoich zbiorach nieaktualnych kart należy podjąć działania mające na celu pozyskanie aktualnych wersji i zapoznanie z nimi pracowników zgodnie z postanowieniami procedury PR3_P18_W4_Postępowanie z niebezpiecznymi substancjami chemicznymi i ich mieszaninami – na zaktualizowanym w styczniu 2025 r. formularzu PR3_P18.W4_F2_W3_Potwierdzenie zapoznania z kartą charakterystyki substancji niebezpiecznej.

Ocena ryzyka zawodowego

Szanowni Państwo,

Przypominam o ustawowym obowiązku sporządzenia, zatwierdzenia oraz aktualizacji dokumentacji oceny ryzyka zawodowego (ORZ) związanego z wykonywaną pracą, a także zapoznania podległych pracowników z jej zapisami.

Z uwagi na konieczność realizacji powyższych obowiązków zwracam się z prośbą o podjęcie działań mających na celu ocenę ryzyka zawodowego na tych stanowiskach pracy, na których ocena nie została jeszcze przeprowadzona, a także o weryfikację aktualności zapisów posiadanych kart ORZ.

Przedłużenie obowiązywania stopni alarmowych do 31 maja 2025 r.

W piątek 28 lutego 2025 r. Premier Donald Tusk podpisał zarządzenia, które do 31 maja 2025 roku przedłużają obowiązywanie trzech stopni alarmowych.

  • BRAVO (2. stopień zagrożenia) – obowiązuje na terytorium całego kraju – zarządzenie nr 7 z dnia 28 lutego 2025 r.;
  • BRAVO-CRP (2. stopień zagrożenia)  obowiązuje na terytorium całego kraju – zarządzenie nr 8 z dnia 28 lutego 2025 r.;
  • BRAVO (2. stopień zagrożenia)  wobec polskiej infrastruktury energetycznej mieszczącej się poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej – zarządzenie nr 9 z dnia 28 lutego 2025 r.;

BRAVO-CRP jest drugim, z czterech stopni alarmowych określonych w ustawie o działaniach antyterrorystycznych. Oznacza to, że administracja publiczna jest zobowiązana do prowadzenia wzmożonego monitoringu stanu bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych.