intranet

eWUŚ

Szanowni Państwo,
w załączniku przesyłamy informację dotyczące obsługi funkcji eWUŚ w systemie CliniNET dostępne od nowej wersji systemu 6.3.80-3 - obowiązujące od Nowego Roku.
Dodatkowo w tej wersji pojawia się obsługa weryfikacji ubezpieczenia eWUŚ w module Recepcji, Rehabilitacji, Recepcji szpitalnej oraz automatycznie zapisywanie do bazy danych kodów autoryzacji przy sprawdzaniu ubezpieczenia w eWUŚ.
 
Najważniejsze aspekty dotyczące innego ubezpieczenia niż sprawdzenie w eWUŚ są następujące:
 
Jeśli system eWUŚ nie potwierdza uprawnienia do świadczenia, należy dodać dokument, na podstawie którego pacjent skorzysta ze świadczenia.
Przycisk [Nowy dokument] umożliwia zapisanie w systemie danych takiego dokumentu.
 
Słownik w polu "Dokument", na ekranie edycji danych pacjenta w sekcji ubezpieczenie, umożliwia wybranie następujących typów dokumentów:
 
Oświadczenie;
        Zaświadczenie potwierdzające prawo do świadczeń;
        Karta ubezpieczenia zdrowotnego;
        Imienny raport miesięczny dla osoby ubezpieczonej; Legitymacja ubezpieczeniowa; Inny dokument, który zgodnie z art. 240 ustawy do czasu wydania karty ubezpieczenia zdrowotnego potwierdza uprawnienia do świadczeń opieki zdrowotnej; Zgłoszenie do ubezpieczenia z dowodem opłacenia składek; Legitymacja rencisty/ emeryta.
 
Dla każdego z wybranych dokumentów, ekran zostanie poszerzony o odpowiednie dane.
Po ich uzupełnieniu i zatwierdzeniu ekranu, dokument pojawi się na liście/kontenerze ubezpieczyciel.
Dokładniejszy opis oraz odpowiednie screeny z systemu są dostępne w załączonych plikach.
 
Ważna informacja dotycząca kodowania świadczeń w 2013 roku.
Na ekranie Kodowania -> świadczenia NFZ - > w kontenerze  Uprawnienie do świadczeń zdrowotnych* -> w nowym 2013 roku ze względu na nowe obowiązujące przepisy związane z wprowadzenie eWUŚ świadczenia NFZ nie będą powiązane z uprawnieniem pacjenta do świadczeń (uprawnienie będzie powiązane z Pacjentem). Ze względu na to nie będzie ważne jakie wybierzemy uprawnienie ponieważ nie będzie to przesyłane do NFZ . W związku z powyższym kolejny hot-fix w systemie spowoduje wyłączenie tego pola.
 
Z poważaniem
Piotr Brylicki